Lente Media, de makers van glossy Jezus! Hebben opnieuw een eenmalige glossy gemaakt over een bijzonder onderwerp: DOOD. Actrice Katja Schuurman werd als hoofdredacteur aangesteld.
Zij ging op zoek naar onsterfelijkheid in een Italiaans dorp met opvallend veel honderdjarige inwoners. Ook staan er interviews in met een cryonist (iemand die zich na zijn dood wil laten invriezen) en de Amerikaan Eben Alexander die zegt dat hij in de hemel is geweest. Ook Youp van ’t Hek, Joris Luyendijk en Ruud de Wild hebben een bijdrage geleverd. De Nederlandse topkoks Freek van Noortwijk, Guillaume de Beer, Jonnie Boer, Nel Schellekens en Hans van Wolde vertellen wat zij als laatste maaltijd nog willen eten.
Schuurman zegt dat ze bij het maken va dit blad het over haar grootste angst moest hebben. Ze staat huilend op de cover die volgens haar rouw en angst uitstraalt. “Ik heb geleerd. Ik heb gelachen. Maar ik heb ook het snot uit mijn ogen gehuild bij het horen van sommige verhalen. En ik ben aan het twijfelen gebracht over mijn verlangen eeuwig op deze planeet te willen vertoeven”, zo schrijft ze in haar redactioneel. KesselsKramer deed de vormgeving en fotografie van DOOD. Het blad is te koop in kiosken, boekhandels en supermarkten.
